Firma Dabaki
 Nákupní košík
Košík:je prázdný
bez DPH:0.00 Kč
s DPH:0.00 Kč

Náš obchodní partner

Plachtové Haly

Agro-Dabaki

Obdhodní partner

Smykové nakladače HTHY 450

Podrobný popis smykových nakladačů SN 380

Čelní, smykové nakladače Dabaki SM 380 jsou samostatné stroje primárně konstruované pro nakládání sypkých materiálů. Jejich hlavní výhodou jsou malé rozměry – šířka cca 100cm, délka cca 190cm (se standardní lžící) a snadná manévrovatelnost. Mini nakladače je možné otáčet smykem, na místě. Jsou schopny pracovat i ve stísněných prostorech. Ve základní verzi jsou vybaveny nakládací lžící. V nabídce máme celou řadu praktických adaptérů. Při jejich využití se podstatně zvyšuje užitná hodnota smykového nakladače.

Mini nakladače Dabaki SM 380 jsou vyráběny ve dvou základních verzích – kolové a pásové. Světlá výška 18 cm je u obou verzí stejná. Nástavba je u obou typů shodná, mini nakladače se liší podvozkem.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi pásovým a kolovým smykovým nakladačem?

Obě verze mají svoje výhody a nevýhody. Důležité je, na jakém povrchu budete nakladač používat. Do měkkého, kluzkého terénu je vhodnější pásová verze. Pojezdové pásy lépe rozloží hmotnost stroje a tím se zvýší průchodnost terénem. Kolový podvozek je vhodnější na tvrdší povrchy. Všechny čtyři kola jsou poháněna – čtyřmi hydromotory.  Kolový podvozek je schopen pracovat i v těžším terénu.  Na tvrdém podloží je otáčení na místě snadnější. Pneumatiky také lépe tlumí nárazy a jízda je “měkčí” a komfortnější. 

Multi – truck Dabaki SM 380 jsou poháněny jednoválcovým, diesel motorem KOOP 192F o výkonu 7 kW. Tyto motory jsou oblíbené pro bezporuchový provoz, vysokou životnost, nenáročnost na údržbu.. Jsou používány i v jiných zemědělských a stavebních strojích. My tyto motory dlouhodobě používáme i  v našich bagrech Dabaki KA.

Je dieselový motor pro smykové nakladače vhodnější, než benzínový motor?

I u smykových nakladačů platí všeobecně známé výhody a nevýhody dieselových a benzínových motorů. My jsme pro naše smykové nakladače zvolili dieselový motor pro jeho úspornější provoz, vyšší životnost a hlavně vyšší kroutící moment. Dieselový motor spolehlivě pracuje i při nižších otáčkách a není nutné rychle reagovat ovladačem plynu při potřebě zvýšení výkonu motoru.

Pohon podvozku i hydraulické pístnice nástavby zajišťuje zdvojené hydraulické čerpadlo nasazené přímo na motoru. Samostatný, uzavřený hydraulický okruh se skládá z nádrže hydraulického oleje s integrovaným filtrem, zdvojeného hydraulického čerpadla, hydromotorů pojezdu (kolová verze – čtyři hydromotory, pásová verze – dva hydromotory) hydraulický rozvaděč, soustava hydraulických hadic, hydraulické pístnice. Přídavný hydraulický okruh pro  pohon adaptérů a příslušenství má dvě rychlospojky (jeden hydraulický okruh) a rychlospojku pro volný průtok oleje do nádrže. Hydraulické čerpadlo pojezdu má dostatečný průtok oleje pro pohon mini nakladače  rychlostí do cca 4 km/hod. Hydraulické čerpadlo pro nástavbu je schopno vytvořit vyšší provozní tlak, než jsou konstrukční možnosti mini nakladače. Právě konstrukční hmotnost mini nakladače, umístění těžiště břemene, ale i hmotnost obsluhy jsou omezující prvky nosnosti mini nakladače. Výrobcem udávaná hodnota nosnosti mini bagru je tedy více teoretická, než praktická.

Jaká je faktická nosnost smykového nakladače?

Teoreticky – pokud bychom zdvihali břemeno těsně na konci ramen nakladače a na stupátku by stála obsluha o hmotnosti cca 230 kg – nosnost nakladače by dosáhla katalogových hodnot. Praxe je ovšem obvykle jiná. Pokud zdviháme břemeno ve lžíci a obsluha má normální váhu (100 kg) je nosnost nakladače 200 – 300 kg. Plná lžíce zeminy, kamenné drti, … tedy není problém. Při použití paletizačních vidlí a posunutí těžiště břemene vpřed se nosnost úměrně snižuje. To jsou fyzikální zákony. Hydraulická soustava je dostatečně silná, ale zadní část mini nakladače se začne zvedat. 

Co se výrobci opravdu povedlo je systém rychloupínání lžíce a ostatních adaptérů. Výměna jednotlivých adaptérů je snadná a rychlá. Není třeba složitě čepovat adaptéry, vše proběhne hladce a jednoduše. Rameny přizvednete adaptér a otočíte zajištění čepů. Po krátkém odzkoušení je možno vyměnit adaptér během několika vteřin.

Podrobný popis smykových nakladačů HTHY 550

Čelní smykové nakladače Dabaki HTHY 550 jsou samostatné stroje určený k nakládce sypkých stavebních hmot, rovnacím zemním pracím, .. Uplatnění ale najdou i v chovatelství a živočišné výrobě – manipulace s krmivy, hrnutí a nakládky hnoje, .. Jedná se o univerzální stroje s velkým výběrem adaptérů a příslušenství.

Oproti stupačkovým, smykovým nakladačům Dabaki SN 380 jsou nakladače Dabaki HTHY 550 podstatně robustnější konstrukce. Rozměry nakladače jsou se zvětšily, ale podstatně se zvýšila i manipulační nosnost.

Smykové nakladače Dabaki HTHY 550 jsou vyráběny ve dvou základních verzích – pásový – kolový. Světlá výška je obou verzí stejná – cca 18 cm. Nástavba je u obou typů shodná, smykové nakladače se liší pouze v podvozku a počtu pojezdových hydromotorů.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi pásovým a kolovým smykovým nakladačem?

Obě verze mají svoje výhody a nevýhody. Důležité je, na jakém povrchu budete nakladač převážně používat. Do měkkého, kluzkého terénu je vhodnější pásová verze. Pojezdové pásy lépe rozloží hmotnost stroje a tím se zvýší průchodnost terénem. Kolový podvozek je vhodnější na tvrdší povrchy. Všechny čtyři kola jsou poháněna – čtyřmi hydromotory.  Kolový podvozek je schopen pracovat i v těžším terénu.  Na tvrdém podloží je otáčení na místě snadnější. Pneumatiky také lépe tlumí nárazy a jízda je “měkčí” a komfortnější. 

Smykem řízené nakladače Dabaki HTHY 550 jsou poháněny 2- válcový, vzduchem chlazeným, dieselovým motorem KOOP 292F.  Tyto spolehlivé a osvědčené motory mají dostatečný, až předimenzovaný výkon – 17 KW pro pohon nakladače.

Je dieselový motor pro smykové nakladače vhodnější, než benzínový motor?

I u smykových nakladačů platí všeobecně známé výhody a nevýhody dieselových a benzínových motorů. My jsme pro naše smykové nakladače zvolili dieselový motor pro jeho úspornější provoz, vyšší životnost a hlavně vyšší kroutící moment. Dieselový motor spolehlivě pracuje i při nižších otáčkách a není nutné rychle reagovat ovladačem plynu při potřebě zvýšení výkonu motoru. 

Pohon podvozku i hydraulických pístnic nástavby zajišťuje zdvojené hydraulické čerpadlo nasazené přes antivibrační spojku přímo na vývodovou hřídel motoru. Samostatný, uzavřený hydraulický okruh se skládá z nádrže hydraulického oleje s integrovaným filtrem, zdvojeného hydraulického čerpadla, hydromotorů pojezdu (kolová verze – čtyři hydromotory, pásová verze – dva hydromotory) hydraulický rozvaděč, soustava hydraulických hadic, hydraulické pístnice. Přídavný hydraulický okruh pro  pohon adaptérů a příslušenství má dvě rychlospojky (jeden hydraulický okruh) a rychlospojku pro volný průtok oleje do nádrže. Hydraulické čerpadlo pojezdu má dostatečný průtok oleje pro pohon  nakladače  rychlostí do cca 4 – 6 km/hod. (Kolová verze nakladače je o málo rychlejší.) Hydraulické čerpadlo pro nástavbu je schopno vytvořit vyšší provozní tlak, než jsou konstrukční možnosti smykového nakladače. Právě konstrukční hmotnost nakladače, umístění těžiště břemene, ale i hmotnost obsluhy jsou omezující prvky nosnosti nakladače. Výrobcem udávaná hodnota nosnosti nakladače je tedy více teoretická, než praktická.

Jaká je faktická nosnost smykového nakladače?

Výrobce uvádí nosnost smykového nakladače Dabaki HTHY 550 – 500 kg. My jsme testovali nakladače zvedáním břemene přes závěsnou váhu. Pokud jsme břemeno zavěsili těsně za držák adaptérů, na konec zvedacího výložníku – naměřili jsme přes 500 kg. Hydraulika nakladače má ještě sílu, ale začne se zvedat zadní část nakladače. Cca v prostředku paletizačních vidlí jsme naměřili nosnost cca 350 kg, na konci paletizačních vidlí jsme navážili cca 280 kg. 

Pokud tedy používáte nakladač v agregaci se standardní lžící – nakladač je stabilní i při úplném naložení lžíce těžkým materiálem. (Písek, zemina, kamenná drť, ..)

Co se výrobci opravdu podařilo je technol0gické řešení systém rychloupínání lžíce a ostatních adaptérů. Výměna jednotlivých adaptérů je snadná a rychlá. Není třeba složitě čepovat adaptéry, vše proběhne hladce a jednoduše. Rameny přizvednete adaptér a otočíte zajištění čepů. Po krátkém odzkoušení je možno vyměnit adaptér během několika vteřin.

 Newsletter
  • Odebírejte aktuální novinky