Firma Dabaki
Doprava v ceně

Mulčovač ATF - 100 - přední (vč. dopravy)

motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
  • motorový štěpkovač pro přední připojení ke čtyřkolce
(images are for illustrative purposes only)
product ID
1001577
Warranty
2 years
Pracovní záběr
100 cm
Hmotnost
175 kg
Výkon moru
11,2 kW
Obsah motoru
420 cm3
Zadní otvírací kryt
no
Možnost přestavby kol do zadní polohy
no
Elektrický starter + akumulátor
yes
36 776.86 Kč excl. VAT
44 500.00 KčPrice incl. VAT
Prodej příslušenství pro čtyřkolky ATV, čelní mulčovač za čtyřkolku, přední mulčovač ATV
(recycling fee is counted in the price)    
Motorový mulčovač pro přední připojení k ATV

Kladívkový čelní mulčovač Dabaki ATF 100 je vhodný pro čelní připojení nejen pro čtyřkolky ATV.
Pomocí nastavitelného, univerzálního držáku ho lze namontovat na všechny čtyřkolky.
- pracovní záběr cca 105 cm
- 4-taktní motor 420ccm, 15HP
- elektrický startér, akumulátor 12V
- osazen Y-noži
- pohon rotoru klínovými řemeny přes odstředivou spojku
- nastavitelná pracovní výška

Doprodej několika posledních kusů za ceny roku 2024, před avizovanou úpravou cen v roce 2025
 

Více informací na www.Dabaki.cz

Při odběru v našem skladu - SLEVA 2000,- Kč - Stroj vám bude vydán kompletně smontovaný.

Podrobný popis mulčovačů ATV

Jaký tažný prostředek je vhodný pro ATV mulčovače?

Vlastně můžete použít jakýkoliv tažný prostředek i s relativně malým výkonem. Výkon potřebujete pouze k tažení mulčovače. Mulčovače všeobecně pracují v malé pojezdové rychlosti, laicky řečeno – pomalá chůze.  Samozřejmě s ohledem na hustotu a strukturu porostu.  Z tohoto důvodu by měl být tažný prostředek schopný efektivně pracovat i v relativně malé rychlosti. Pracovní čtyřkolky a různé zahradní traktory a molotraktory s tím nemají problém, ale u silničních čtyřkolek, nebo terénních aut by v hustém porostu mohlo docházet k nadměrnému ucpávání pracovního prostoru. Mulčovač jednoduše nestihne zpracovat tak velké množství hmoty. Dochází k prokluzu klínových řemenů, k nadměrným vibracím a i výkonný motor začne “naříkat”

Naše mulčovač Dabaki ATV 120 jsou osazeny osvědčenými motory (obvykle Loncin) o obsahu 420 ccm. Udávaný výkon u těchto motorů je poněkud problematický i výrobce uvádí několik hodnot – dle otáček, ideálních podmínek, výkon motoru vs. výkon na vývodové hřídeli motoru, .. Evropští prodejci u těchto motorů obvykle uvádí výkon 14 – 19 HP.  My uvádíme, že výkon tohoto motoru je pro mulčovač ATV 120 naprosto dostačující. V nabídce máme ATV mulčovače s elektrickým startérem i pouze s ručním startováním.

Je pro motor Loncin 420 ccm nutný elektrický startér?

Elektrický startér je volitelnou, příplatkovou výbavou. Startování motoru je pohodlnější a snazší. Baterie jsou gelové, schopné snášet i nadměrné vibrace a mnohonásobné nabíjení. Motory mají dobíjecí relé, které akumulátor při běžném provozu dostatečně dobíjí. Negativem je, ale vyšší pořizovací cena stroje a starost o akumulátor, který také nemá nekonečnou životnost. Navíc, startování starovací šňůrou je snadné a obvykle stačí jedno, dlouhé a plynulé zatáhnutí. Obvykle, také startování provádíte pouze na začátku práce a případných přestávkách. 

Jak náročný je motor Loncin 420 ccm na údržbu a seřizování? 

Tyto motory jsou proslulé svojí životností a nenáročností na údržbu a seřizování. Jednoduché motory vyžadují pouze pravidelnou výměnu oleje (první po cca 20 hod. provozu, další obvykle 1 x rok), výměnu zapalovací svíčky (nejlépe 1 x rok)  a čisté a kvalitní palivo. Tyto motory vám i při minimální péči budou spolehlivě sloužit mnoho let. 

Výkon motoru je na hlavní hřídel mulčovače (rotor mulčovače) přenášená dvojicí klínových řemenů. Máme odzkoušeno, že dva klínové řemeny jsou schopny spolehlivě přenášet výkony malotraktorů o výkonu cca 25 HP u mulčovačů s pracovním záběrem do 140 cm. Přímo na vývodové hřídeli motoru je nasazena řemenice s odstředivou spojkou. 

Jaká je funkce odstředivé spojky u ATV mulčovače pro čtyřkolky

Odstředivá spojka je praktický doplněk pohonné soustavy. Při malých otáčkách se volně protáčí, sepne až při vyšších otáčkách. Při ručním startování zůstává rozepnuta a obsluha může motor snadno a lehce nastartovat. 

Rotor (hlavní hřídel) mulčovače pro čtyřkolky má spirálově navařeny držáky T-kladívek, nebo Y-nožů. Spirálové osazení nožů, nebo kladívek je současným trendem. Hlavní hřídele je při velké rotaci “klidnější”, bez vibrací. Nároky na výkon motoru jsou i v hustém porostu nižší.

Jsou vhodnější T-kladívka, nebo Y-nože pro ATV mulčovač pro čtyřkolku?

Na tuhle otázku není jednoznačná odpověď.  Potencionální zákazník by měl zvážit, v jakém terénu a za jakých podmínek bude mulčovač používat. Všeobecně platí, že železo-litinová kladívka jsou vhodnější do přerostlých porostů i s drobným náletem dřevin a občasnými kameny. T-kladívka jsou schopna vydržet i hrubší zacházení. Při úderu do kamene se v břitu udělá vrub, ale kladívko stále drží. Jsou ale těžší a hlavně při rozběhu rotoru kladou vyšší nároky na výkon motoru. Y-nože jsou vhodné pro mulčování čistých, travnatých porostů. Jsou ostřejší a mají delší řeznou plochu. Hustý trávník (otavy, lesní tráva) , který klade podstatně vyšší odpor, než přerostlé porosty bodláků, lebedy, kopřiv, .. jsou schopny lehčeji zmulčovat. V kamenitém terénu ale může dojít k uražení Y-nože. Obsluha musí okamžitě zastavit práci a chybějící Y-nůž nahradit. (vibrace rotoru).

Je možno T-kladívka, nebo Y-nože brousit?

Ano – možné to asi je, ale to relativně těžká a neefektivní práce. Ze zkušenosti našich zákazníků víme, že T-kladívka se brousí opravdu velmi vyjimečně. U Y-nožů je to jednodušší, ale i tak dost pracné. Y-nože jsou oboustranné, takže majitel obvykle v mimosézoně Y-nož pouze otočí. 

Zadní otvírací kryt pracovního prostoru je dnes považován za konstrukční standard. Dle našeho názoru a hlavně dle názoru uživatelů je mulčovač za čtyřkolky bez zadního otvíracího krytu absolutně nepouživatelný stroj. Před několika lety jsme měli v nabídce ATV mulčovače s pevným zadním krytem, ale odezvy zákazníků nebyly lichotivé. Prodej jsme zastavili. Do nabídky jsme ATV mulčovače znovu zařadili až když výrobce mulčovače zmodernizoval dle našich požadavků a současných trendů.

Proč je zadní otvírací kryt pro ATV mulčovače pro čtyřkolky tak důležitý?

Zadní otvírací kryt u ATM mulčovačů je dnes považován na nutný standard. V minulých letech jsme testovali starý typ ATV mulčovačů s pevným, zadním krytem. Tyto mulčovače nepracovali dobře. V hustém a přerostlém porostu, nebo v mokrém porostu se pracovní prostor ucpával, motor ztrácel výkon, docházelo k prokluzu řemenů. Z tohoto důvodu jsme pozastavili prodej ATV mulčovačů a do nabídky jsme je zařadili až v nové verzi.

Pracovní výšku lze nastavit bočními ližinami ve třech stupních. Při práci je mulčovač volně tažen po bočních ližinách a zadním podpěrným válci. Při mulčování v neznámem terénu doporučujeme nastavit ližiny na maximální výšku. Přídavná kola jsou pouze pro přejezdy, při práci jsou zvednuta nad terénem. Mulčovač je opatřen výškově stavitelnou ojí – 50 mm. Je možno ho volně táhnout za závěsem v jakékoliv výšce.

Je možno přestavět kola i do zadní polohy?

Ano – tato přestavba je možná. Celková šířka mulčovače se tím zmenší. Nevýhodou je ale změna těžiště a a tím podstatně vyšší tlak na tažnou oj. Při otevřeném zadním krytu navíc zmulčovaná hmota odletuje na kola. 

Je možno tažnou oj ATV mulčovače bočně vychýlit?

Ano – tažnou oj lze bočně vychýlit a mulčovač je možno táhnout i mimo střed tažného prostředku. 

(we reserve the right to change the description and specifications without prior notice)
 Newsletter